Warning to reader (if there's any). My blog may not contain fairy tales where all the stories are sweet and nice. If you feel that you're going to puke because of the emotional journey and negativity of my blog, find another damn blog to read.

Monday, October 31, 2011

Kap Alif Wen

--- Salam semua ---


Hmm.. sebenarnya aku malas nak pikir pasal isu kahwin ni,
Yela, sekarang ni pun..
Stadi pun orang bayarkan,
Kerja pun belom lagi,


Haritu,
Ada orang frape akaun muka buku aku,
Tulis aku nak kawen,
Kelakar sangat bila aku baca status tu,
Yela..
Serius tak melambangkan aku,
Selama ni notifikasi dah jarang sampai berbelas,
Sebut kahwin,
PAP!!
Terkejut gak ngan reaksi manusia, 
Wakaka..


Reaksi aku kalau orang cakap pasal kahwin,
Selalu sama je,
Aku akan reply,
"Entah..",
"X pasti",
"Tak tau lar..",
"Oh! Menarik!!! [daaaa...hahaha]",


Kalau pergi ceramah,
Memang klise sangat,
Tak sah kalau tak sentuh kahwin,
Aku pun tak paham,
Paham sebenarnye,
Tapi buat-buat tak paham,
Memang realiti yang tak boleh dielak,
Sebab tula nama blog The Inevitable Reality [motif sangat kan?? hahaha!!]


Jumpa kawan lama pun gitu jugak,
Mesti selit pasal kahwin,
Tak sabar kot,
Tapi Alhamdulillah,
Diorang pikir pasal kahwin,
Halal..
Hehehee
Kalau diorang cakap awek,
Atau pasal couple,
Lagi la aku tak senang duduk,
Krik krik kann, huhuu..
So,
Better cakap pasal kahwin,
Hahaha!!


Bila aku timbang tara balik,
Aku ni dah 21 tahun,
Kawan-kawan aku pun kebanyakannya sebaya,
Memang musim mengawan,
So,
Normal la kan,
Takde ape yang pelik sebenarnya,
Mungkin...
Dah tiba masanya,
Aku ambil kunci,
Untuk membuka loket rantai,
Yang menggari hati aku,
Dari memikirkan isu ini.


Urm,
Takpelah,
I letak balik la kunci tadi,
Jodoh dah ditentukan,
Tak perlu la aku kalut-kalut kelam-kabut,
InsyaAllah,
Sampai waktu,
Mahligai kekeluargaan akan terbina jua..


Ilustrasi reaksi aku dulu-dulu huhuu!!:


No comments:

Post a Comment

No maki hamun ok, dosa tau!

Post Hangat!!!! lol ;p