Warning to reader (if there's any). My blog may not contain fairy tales where all the stories are sweet and nice. If you feel that you're going to puke because of the emotional journey and negativity of my blog, find another damn blog to read.

Monday, February 23, 2015

Ulasan Anime #1 - Sword Art Online


Hello dan salam lemon2 semua,

Hari ni Pengulas nak kongsi sikit satu anime yang Pengulas minat iaitu..

>> drrrrr dum dum (drum roll haha kasi gempak sikit...)

SWORD ART ONLINE


  • Jalan ceghita:
Mempamerkan perjalanan 'hidup' manusia2 yang terperangkap dalam dunia virtual gaming. Character utama dia sorang yang kuat gaming dan terlibat sebagai beta tester untuk game Sword Art Online (atau lebih pendek dikenali sebagai SAO). Sape2 yang beli game ni masa launch seolah-olah menjadi bahan eksperimen hidup untuk the game/diving system creator (untuk masuk dunia game virtual) iaitu si Encik Kayaba ni. Kalau diorang mati dalam in-game meaning diorang akan mati jugak in real life. So, insan2 tak bertuah ni terpaksa berlawan bermati-matian untuk complete the game sebab itulah saja cara untuk melepaskan diri dari terperangkap dalam dunia virtual forever and ever...
  • Komentari
Cerita ni best sebab konsep yang digunakan iaitu 'live virtual gaming experience'. Lemon2 yang gamers tu xdela duduk kat atas sofa menghadap tv atau lappy korang but instead korang literally living the game. Lukisannye cantik and music yang digunakan sangat gempak, ada yang argue yang anime ni hype je lebih but for me, it has its own charm. Eksposisi cerita agak lembab to be honest, so korang boleh expect untuk kebosanan sedikit dalam first few episodes. Tapi gradually become menarik. Ada adegan cintan-cintun yang pengulas minat dan part action dia pon best.
  • Berapa bintang pengulas nak bagi ni
9 bintang dari 10

  • Lemon-lemon sekalian mungkin turut berminat pada




Alfheim Online (SAO season 2)








Gun Gale Online (SAO season 3)








Log Horizon








.hack series

No comments:

Post a Comment

No maki hamun ok, dosa tau!

Post Hangat!!!! lol ;p