Warning to reader (if there's any). My blog may not contain fairy tales where all the stories are sweet and nice. If you feel that you're going to puke because of the emotional journey and negativity of my blog, find another damn blog to read.

Monday, February 23, 2015

Tanggapan Awal Anime #1 - Ore, Twintails Ni Narimasu

Disebabkan belog ni blog baru, tak tahu nak buat apa haha.
So, daripada aku bebel kat korang pasal hidupku yg biasa-biasa aje, jom kita usya anime  yang baru kuar.

Ore, Twintails Ni Narimasu


Okay dari gambar main character kat atas tuh,  nampak macam badass kan?? Oh, itu sebenarnye bergantung pada taste korang haha.

  • Jalan ceghita ep 1:

Mengisahkan kehidupan sorang budak sekolah nih yang minat kat rambut ikat "twintail". (Okay, aku tau pat ni je dah macam start meraban lol." Nama dia 'So' x silap. Dia ni admire sangat kat si gadis president council yang memiliki twintail blonde yg sangat kiut miut. Dan jeng jeng jeng.. Tetiba datang satu insan misteri kat So dan kawannye - juga ada rambut twintail - dan offer satu bracelet yang bagi power, dan insan misteri ni mintak tolong kat diorang sebab ada satu kuasa alien jahat nak menghapuskan kewujudan rambut twintail. Dan dari bracelet ni jugak la si So ni dapat kuasa transformasi ("henshin") untuk menentang kejahatan dan kezaliman.

  • Kembali menonton?

Ya untuk sekarang, sebab dia ada elemen kelakar dan action. Aku ada soft spot kat magical girl. Tapi, kat sini ada weird sikit sebab ada twist kat magical 'girl' tu.

  • Best ke... tak best
6 bintang dari 10

Update: in the end, aku tak follow pon anime ni. BOOOORIIIINGGG






No comments:

Post a Comment

No maki hamun ok, dosa tau!

Post Hangat!!!! lol ;p